Dersin Adı | Mekan Donatı I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMVD 104 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin; kapı, pencere, panjur, merdiven ve ara bölme gibi mekan donatı elemanlarını mekana uygun olarak yapması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, kapı imalatı ve montajı, pencere imalatı ve montajı, panjur imalatı ve montajı, merdiven ve bölme panelleri imalatı ve montajı konularını içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kapı Kasaları | Milli Eğitim Bakanlığı(2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 1. |
2 | Kapı Çeşitleri | Milli Eğitim Bakanlığı(2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 2. |
3 | Kapı Montajı | Milli Eğitim Bakanlığı(2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 3. |
4 | Pencere Kasaları | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 4. |
5 | Pencere Çeşitleri | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 5. |
6 | Pencere Montajı | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 6. |
7 | Panjur Kasası | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 7. |
8 | Panjurlar ve Panjur Montajı | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 8. |
9 | ARA SINAV | ARA SINAV |
10 | Basamak ve Rıht | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 9. |
11 | Küpeşte ve Korkuluk | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 10. |
12 | Merdiven Montajı - Öğrenci Sunumları | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 11. |
13 | Ara Bölme - Öğrenci Sunumları | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 12. |
14 | Bölme Montajı Yapmak - Öğrenci Sunumları | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 13. |
15 | Genel dönem tekrarı | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı. Bölüm 14. |
16 | FİNAL | FİNAL |
Ders Kitabı | Milli Eğitim Bakanlığı (2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara; Neufert, E. (2012), Neufert Yapı Tasarımı ISBN-9786053335047 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Öğretim elemanının ders notları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | 1 | 5 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 114 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mobilya üretiminde kullanılan malzeme ve aksesuarlar ile temel ve teknolojik makineleri tanıyacaktır. | X | ||||
2 | Mobilya ve dekorasyon alanındaki projeleri çizebilecek, okuyabilecek ve çizilmiş projelere uygun mobilya üretimi, montajı, bakımı ve onarımı yapabilecektir. | X | ||||
3 | Mobilya endüstrisinde kullanılan malzemeleri ve uygulamaları, çevre ve insan sağlığı ile ilişkilendirebilecektir. | |||||
4 | Bilgisayar destekli tasarım programlarını kullanabilecek ve bilgisayar destekli imalat tekniklerini tanıyacaktır. | |||||
5 | Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilecek ve maliyet analizlerini yapabilecektir. | X | ||||
6 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecektir. | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olacaktır. | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olacak ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. | X | ||||
9 | Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olacak, acil durumlarda ilk yardım tekniklerini uygulayabilme yeteneğine sahip olacaktır. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest